נשיא האמירויות ביטל את החרם הכלכלי על ישראל

    שלמה ריזל No Comments on נשיא האמירויות ביטל את החרם הכלכלי על ישראל

    מיישמים את ההסכם: נשיא איחוד האמירויות חתם על צו נשיאותי לביטול החרם הכלכלי על ישראל שהחל ב-1972. ראש הממשלה נתניהו ברך: "צעד חשוב לקידום השגשוג והשלום באזור"

    עיר הבירה של איחוד האמירויות אבו-דאבי צילום: מתוך ויקיפדיה
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מיישום הסכם נרמול היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות שנחתם לאחרונה, חתם נשיא איחוד האמירויות שייח' חליפה בן זאיד אל-נהיאן על צו נשיאותי לביטול החרם הכלכלי על ישראל.

    נשיא האמירויות, חליפה בן זאיד אמר לאחר ביטול הצו כי בכוונתו לקיים "שיתוף פעולה בילטרלי בין המדינות, במטרה לכונן בסופו של דבר יחסים בילטרליים. הסרנו את החרם במטרה להרחיב את שיתוף הפעולה הדיפלומטי והמסחרי עם ישראל".

    הצו החדש יבטל צו מ-1972 המטיל סנקציות על קיום קשרים כלכליים עם ישראל. עם ביטולו, יתאפשר קיום יחסי מסחר בין ישראל ואיחוד האמירויות.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך על המהלך ואמר "אני מברך על החלטת נשיא איחוד האמירויות שייח' ח'ליפה בן זאיד, לבטל את החוק להחרמת מוצרים מישראל ומגעים כלכליים עם ישראלים. זהו צעד חשוב לקידום השגשוג והשלום באזור".

    שר החוץ גבי אשכנזי ברך אף הוא על ההחלטה ואמר כי "ביטול החרם על ישראל הוא צעד חשוב אל עבר שלום ממשי, שיניב הישגים כלכליים ומסחריים לשני העמים ויחזק את היציבות במזרח התיכון. אני מברך על ההחלטה ההיסטורית של נשיא איחוד האמירויות, חליפה בן זייד אל-נהיאן, וקורא למדינות נוספות לצעוד בדרך האמיצה אותה מובילה איחוד האמירויות".

    אשכנזי הוסיף כי "זו גם ההזדמנות להודות לאנשי משרד החוץ שבמשך שני עשורים פעלו בחשאיות והניחו את התשתית הדיפלומטית ליחסים הכלכליים בין ישראל לאמירויות שאת פירותיה אנו רואים היום".



    0 תגובות